Een sixpack krijgen is voor iedereen mogelijk! Ze zeggen wel eens een ‘’abs are made in the kitchen’’. Een gezegde wat in feite ook zeker klopt! Wat als wij je vertellen dat je al een sixpack hebt. Hoe dat zit, lees je in dit artikel

Een sixpack krijg je niet, maar deze maak je zichtbaar. Zoals we al eerder beschreven heeft iedereen een six pack. Sommige mensen hebben geen sixpack maar een fourpack of een eightpack. Bij de meeste mensen zijn hun buikspieren verborgen onder een laagje vetweefsel. Bij mannen worden de buikspieren meestal goed zichtbaar rond de 10-12% en bij de vrouwen rond de 18 – 20%.

Buikspieren zichtbaar maken Om je buikspieren zichtbaar te maken is het dus van belang droger te worden. En nee, je verbrandt geen plaatselijk vet rondom het buik gebied bij het doen van vele buikspieroefeningen. Je buikspieren komen alleen tevoorschijn als je vet verliest. Dit heeft te maken met je voeding. Droger/slanker worden doe je dan ook alleen door onder je energiebehoefte te eten.

Hoe snel je een sixpack kan hebben Het is erg afhankelijk van je vetpercentage. Zo zal bijvoorbeeld een man met

Je eet gezond maar er gaat geen kilo vanaf. Dit kan een aantal oorzaken hebben. Hieronder staan een aantal punten waarin vaak fouten worden gemaakt tijdens het afvallen:

1. Wat is volgend jou gezond? Veel mensen die denken dat ze gezond eten, alleen schijnt dit soms juist niet het geval te zijn. Te veel fruit eten zorgt ervoor dat je erg veel suikers naar binnen krijgt. En ja, ook van deze fruitsuikers kan je aankomen. Daarnaast is het ook van belang dat je gevarieerd eet. Zo eten sommige mensen alleen maar groente en vermijden hierdoor de benodigde andere voedingsstoffen.

2. Je weet niet precies wat je eet. Tegenwoordig zijn er vele apps waarmee jij je voeding kan tracken. Dit is erg handig omdat je precies ziet hoeveel calorieën je binnenkrijgt. Alleen het punt is wel dat je het goed moet invoeren. Zo zijn er grote verschillen tussen een ‘’handje walnoten’’ en een ‘’handje walnoten’’. Neem de foto hiernaast, hierop is het grote verschil te zien in calorieën van de 2 handjes walnoten. Meten is weten zoals ze altijd zeggen. En dat is dan ook zeer belangrijk bij het invoeren van een calorie-track app.

vrouw-koken

Je zal de termen ongetwijfeld wel eens voorbij horen komen, geraffineerde en ongeraffineerde suikers. Maar wat betekent het nou precies? En welke suikers zijn dan wel en niet goed voor je? In dit artikel hebben we alles even haarfijn uitgelegd voor je.

Geraffineerde suikers zijn suikers die zijn bewerkt in de fabriek. Dit word gedaan op een puurdere suiker te krijgen die ook zoeter smaakt. Alleen tijdens het raffineren gaan er vele belangrijke voedingsstoffen verloren. Hieronder staat het verschil tussen geraffineerde en ongeraffineerde suikers.

Geraffineerde suikers Onder geraffineerde suikers vallen onder andere kristalsuiker, rietsuiker, basterdsuiker en poedersuiker. Dit zijn de zogenaamde bewerkte, geraffineerde, suikers. Tijdens het zuiveringsproces in de fabriek worden alle vitamines en mineralen uit het spa van de suikerbieten en -rieten gefilterd tot er een zuivere suiker overblijft. Deze suikers geven het lichaam wel energie maar bevatten verder geen nuttige voedingsstoffen. Dit is dan ook de reden waardoor deze suikers de benaming van ”lege koolhydraten” hebben gekregen. Daarnaast moet je lichaam voor deze ”lege koolhydraten” ook nog eens vezels, vitamines en mineralen verbuiken om deze suikers af te breken en te verteren. Dit is dan ook een van de redenen

Fabel! Koolhydraten zijn de basis van de sportvoeding. Zij dienen als primaire brandstof voor het lichaam. Het effect van koolhydraat inname op de sportprestatie is wereldwijd onderzocht en toont aan dat koolhydraten van het allergrootste belang zijn bij inspanning.

Koolhydraten in ons lichaam worden opgeslagen in de lever en de spieren. Wanneer het lichaam te weinig koolhydraatvoorraden bezit en de vraag ernaar niet kan aanleveren, is het gevolg hierop: vermoeidheid, verminderd prestatievermogen, geen zin om te trainen en een verlaagde weerstand. Helaas zijn koolhydraten dan ook door de media in slecht daglicht gezet waardoor ze aangedaan worden als ‘’dikmakers’’. Alle voedingsproducten en voedingsstoffen waar je te veel  van eet kan je van aankomen. Vandaar dat een goed balans tussen energiebehoefte en je dagelijkse activiteiten van groot belang is om goed te kunnen functioneren.

Koolhydraten en hersenen Koolhydraten zijn ook van belang voor onze hersenen. De hersenen hebben dan ook een continue aanvoer van glucose nodig om optimaal te kunnen presteren. Zo blijkt ook dat je niet alleen fysiek maar ook mentaal minder prestaties zou leveren bij een te kort aan koolhydraten. De hersenen zijn dan wel in staat om een glucosevoorraad aan te leggen, alleen deze

loadingimage

Er bestaan tegenwoordig vele fabels over het verbranden van vet. Ook word je als consument continu geconfronteerd met de veelste mooie producten en middeltjes waardoor je snel zou afslanken of gespierd van zou worden. Helaas is dit vaak verkoopbedrog waar vele onder ons toch intrappen. Een gezond lichaam komt tot stand door een gezonde levensstijl bestaande uit onder andere sporten en gezond eten.

Vet fabels Het gezegde: ‘’Door veel herhalingen te doen verbrand je vet’’, is onjuist. Ook het gezegde ”Lichaamsvet kan je omzetten in spieren” is helaas onjuist. Een van de functies van lichaamsvetten is dat zij dienen als secundaire brandstof en niet als bouwstof. Het optimaal verbranden van vet hangt samen met een aantal factoren, onder andere: voeding, rust, training en je stofwisseling. Uiteindelijk gaat het om een negatieve energiebehoefte waardoor jij vet verliest.

Vetten verbranden Zoals hierboven beschreven hangt het optimaal verbranden van vet samen met de factoren: voeding, rust, training en je stofwisseling.

1.Voeding Bij voeding is het belangrijk dat je onder je energiebehoefte eet. Dit zorgt er namelijk voor dat je lichaam je secundaire brandstoffen gaat aanspreken om naar wens te kunnen functioneren, de vetten. Daarnaast